דף הבית | הפקת סרטון תדמית – צילומים באולפן ירוק
באופן כללי, הפקת סרטון תדמית ניתן לבצע בשטח או באולפן. בצילומי שטח אנחנו יכולים לתכנן ימי צילום באמצעות רחפן, לראיין לקוחות מרוצים או לתעד את הפעילות הרבה של העסק, למשל. מצד שני, ישנם לא מעט מצבים שבהם הרקע הנדרש בכל זאת מורכב יותר. אנחנו רוצים לשלב רקעים מתחלפים, להוסיף אנימציה לסרטון או להציג אנשים ומוצרים בסיטואציות שונות ומשונות. צילומים באולפן ירוק הם בדיוק הפתרון לצורך הזה.
כאמור, האולפן הירוק הוא פתרון נהדר שמעניק לנו הרבה יותר מרחב פעולה, וזו דרך נהדרת להפריד בין אנשים או מוצרים לבין התפאורה המיועדת. הרעיון שעומד מאחורי השיטה הזו דווקא פשוט למדי: באולפן הירוק הכול ירוק, כולל הרצפה והקירות. באולפן הזה אנחנו יכולים לעשות כל מה שנרצה, ובשלב העריכה ייעלם הצבע הירוק מהעין. את מקומו יתפסו תמונות ארכיון, קטעי וידאו שהופקו במיוחד ואפילו אנימציות שמפיחות חיים בסרטון כולו. עם זאת, חשוב לזכור שלא מדובר במלאכה פשוטה שתוכלו ליישם גם בעצמכם עם מסך ירוק התלוי מאחור – הפקת סרטון תדמית עם צילומים באולפן ירוק מחייבת מקצועיות רבה של כל המעורבים בתהליך, מצוות האולפן ועד הצלמים והעורכים. רק כך תקבלו תוצאה מרהיבה באמת.
לעתים נדמה שכדי להפיק סרטון תדמית למוצר אנחנו צריכים ללטש אותו או להוסיף לו אלמנטים שונים. בפועל זה לא לגמרי נכון, וכשאנחנו מפיקים סרטון הסברה או תדמית באולפן ירוק, כל התוספות הללו הופכות מיותרות הרבה יותר. זו בדיוק ההזדמנות שלכם לצלם את המוצר בצורה נקייה וטובה באמצעות תאורה מקצועית ומדוייקת. לתת למוצר מקום של כבוד ולהימנע מכל מה שרק מסיח את הדעת. בנוסף, כדאי לוודא שהאולפן יהיה גדול ומרווח כדי שיתאים לצרכים שלכם ולדינמיקה הדרושה במסגרת הצילומים וההפקה כולה.
נניח שאתם מתכננים להציג את המוצר שלכם בדרך פשוטה למדי: קריין או מנחה ידגימו את השימוש במוצר, יציגו את הפונקציות שלו או יספרו לצופים איך הוא באמת יכול לתרום להם. על פניו נשמע שאתם לא זקוקים למרחב מיוחד לצורך ההפקה הזו, אבל אולפן ירוק יכול להתאים למטרה הזו בדיוק. בזמן שהמומחה או המנחה מדברים על היתרונות של מוצר תוכלו להדגיש את הנקודות המרכזיות באמצעות אנימציות מלהיבות וצבעוניות, למשל. בנוסף ניתן לשלב בין דמויות אנושיות למונפשות, להעשיר את הפקת סרטון התדמית וליצור תוצאה בלתי רגילה.
הזכרנו קודם את האופן שבו אולפן ירוק מאפשר לנו להתגמש בכל הקשור לרקע הסרטון, והנה דוגמה נהדרת לאופן שבו זה עובד: נניח שאתם רוצים לקדם פעילות חברתית ולגייס תרומות, או שיש לכם פרויקט מרגש עליו תרצו לספר. בזמן שאתם מראיינים את הלקוחות, את התורמים או את השותפים שלכם לדרך, תוכלו להוסיף לשיחה גם רקעים שמתחלפים בהתאם לצורך. כך אפשר לשלב סרטוני תדמית קצרים שצולמו במהלך הפרויקט, להראות דרך צילומי רחפן את השינוי שבוצע בשטח, או לשתול כל רקע רלוונטי אחר.