דף הבית | שלבי הפקת סרטי תדמית
כוחו של הווידאו אינו מוטל בספק, בוודאי בעידן שבו היצירתיות בשיאה ועסקים רבים בוחרים להציג את המוצרים והשירותים שלהם בשלל דרכים מלהיבות, מרגשות ומצחיקות ככל האפשר. אנחנו רואים סביבנו שלל סרטוני אנימציה לעסקים, המון סרטוני תדמית לעיריות ולסרטוני תדמית לזכיינים ושפע של סרטוני תדמית ליוטיוב, סרטוני תדמית לפייסבוק ובמגוון פלטפורמות אחרות. אז איך זה עובד, ומה התהליך שיבטיח לכם תוצאה מושלמת?
המטרה הראשונה והחשובה מכולן היא ההיכרות הטובה והמעמיקה בין צוות ההפקה לבין החברה. השלב הזה קריטי משום שללא מחקר ושיחות אישיות, בחירת הקונספט והכנת התסריט הן שתי משימות שיכולות להפוך למסורבלות, מייגעות ומעיקות למדי. אם כן, הפקת סרטי תדמית לחברות מתחילה בשיחת היכרות ובקבלת בריף ברור, וזה השלב שבו צריך צוות ההפקה להבין את הארגון או את העסק הקטן, את המטרות שלו בהפקת סרט התדמית, את קהל היעד שאליו אנחנו רוצים להגיע, את הסגנון הוויזואלי המועדף ועוד שלל נושאים שישפיעו על המשך התהליך, ובעיקר על התוצאה הסופית.
אחרי שהכרנו את העסק קצת יותר לעומק, הגדרנו מטרות ומיפינו את הצרכים, הגיע הזמן להפגין יצירתיות, לצאת מעט מהקופסה ולבחור את הקונספט המנצח. יכול להיות שאת המוצר שלכם עדיף להציג באמצעות סרטון תדמית אנימציה מדליק, וייתכן שנכון יותר להפיק סרטון הדרכה המשלב ראיונות ושיחות אישיות עם לקוחות, תורמים או עובדים בחברה. צוות הקריאייטיב בחברת ההפקה הוא זה שמגבש מספר רעיונות כלליים מאפשר לכם להבין איך ייראו סרטי התדמית בכל אחת מהחלופות הללו, והאם ההצעה הזו מתאימה לכם.
כל סרט מוצלח נשען על תסריט מקצועי ואיכותי, וזה נכון בין אם אתם מפיקים את שובר הקופות הבא בהוליווד או את סרטוני התדמית שלכם. מאחר ובשלב הזה יש לנו כבר קונספט ברור ואת כל המידע הדרוש כדי לצאת לדרך, ועכשיו הגיע הזמן להתחיל לבנות את הסיפור עצמו. מה יקרה בכל סצנה, מה יגידו הדמויות על המסך ואיך כל הפרטים הללו יתחברו יחד? הפקת סרטון תדמית מחייבת תכנון קפדני מאוד, ובוודאי בשלב הזה. כמובן שאת ההחלטה הסופית תקבלו אתם, אחרי שתקבלו תסריט וסטוריבורד שימחיש איך יראה הסרט המוכן.
עם תסריט מאושר וסטוריבורד מוגדר, הגיע הזמן לצאת לשטח ולהתחיל לעבוד. בשלב הזה נעשה שימוש בכל האמצעים המתאימים, לרבות הפקת סרטי תדמית באמצעות רחפן, או הפקת סרטון תדמית בצילומי אולפן ירוק או בצילומים בשטח. לכל סרטון תדמית יתאימו צרכים שונים, כמובן, ובהתאם לתסריט ולקונספט ייקבעו מספר ימי הצילום וגם אנשי הצוות הדרושים להשלמת המשימה. עם תום הצילומים נוכל להגיע לחלק המשמעותי: שלב העריכה. אל דאגה, גם לאחר העריכה ולאחר צפיה ראשונית תוכלו לבצע תיקונים ולתת הערות משלכם, עד לקבלת תוצאה מדויקת שתענה על כל הציפיות ועל כל הדרישות שלכם.
להפקת סרטון תדמית לפייסבוק, ליוטיוב, לאינטסגרם או לכל מטרה אחרת, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים שילוו אתכם בכל שלב – מאיפיון הצרכים ועד לעריכה הסופית ולליטושים הקטנים ביותר.