דף הבית | סרטי תדמית – שימוש ברחפן
את הרחפנים כנראה אין צורך להציג, שהרי בשנים האחרונות הם זוכים לפופולריות רבה. לאורך הדרך גם איכות הצילום שהם מספקים השתפרה באופן ניכר, והיום ניתן להפיק סרטי תדמית הכוללים שימוש ברחפן. עם זאת, לא פעם עולה הדילמה האם הוא באמת הכרחי לצרכים שלכם, ואיך הוא באמת תורם לתוצאה הסופית. אם כן, חשוב לנו להבין מתי בכל זאת מדובר בפתרון אפקטיבי, ומתי אפשר לוותר עליו.
אחת הדוגמאות הקלאסיות לשימוש ברחפן, היא בוודאי הדוגמה הזו. עיריות רבות מפיקות סרטי תדמית לעיריות וסרטוני הסברה כדי לסכם את פעילותן לאורך השנה, לתעד פרויקטים מיוחדים ולהוכיח את ההישגים הרבים שהושגו מאז הגיעו נבחרי הציבור המקומיים לתפקידם הציבורי. במובן הזה, הרחפן הוא בהחלט פתרון נהדר, שכן הוא מאפשר לנו לצלם את העיר מלמעלה, לתצפת על השינויים המבורכים בעיר ולחוות את המבנים והנופים היפים בצורה הטובה ביותר. במקרה הזה של הפקת סרטי תדמית לעסקים, רחפן הוא כלי עזר משמעותי מאוד.
באופן דומה, גם סרטי תדמית לחברות העוסקות בבינוי, בשיפוץ או בפרויקטים של תמ"א 38 יכולים ליהנות מהיתרונות האדירים שיש לרחפן להציע. לדוגמה, פרויקטים של פינוי-בינוי או תמ"א 38 ניתן להציג באמצעות צילומים שיבוצעו לפני ואחרי העבודות, כדי להראות את השינוי האדיר ואת השדרוג המופלא בנוף העירוני כולו. באופן דומה, משרדים ממשלתיים (כמו משרד הבינוי והשיכון) יכולים להציג את העשייה הרבה באמצעות סרטון הסברה המשלב לא רק ראיונות וקטעי ארכיון, אלא צילומי אוויר שבוצעו בקלות באמצעות רחפן איכותי.
ההחלטה לשלב רחפן וצילומי אוויר בסרטון שלכם יכולה לשדרג את התוצאה, על אף שלא תמיד מדובר בפתרון האידאלי (ועל כך נרחיב בהמשך). עם זאת, רגע לפני שאתם רוכשים רחפן פשוט ומתאמנים על הטסתו בשטח פתוח, כדאי לזכור שגם כאן נדרשת עבודה יסודית ומקצועית מאוד. למעשה, הטסת רחפן וביצוע צילומים מהאוויר מחייבים אישורים שונים, מרישיון בתוקף ועד אישור של משטרת ישראל. בהקשר הזה עולה לא פעם גם הצורך בביטוח, כדי להתגונן מפני מצבים שבהם הרחפן יסב נזקים שונים. יתרה מכך, סיור מקדים, היכרות טובה עם השטח ובחירת מוקדי הצילום המרכזיים, כל אלה חשובים מאוד לפני שאנחנו מפיקים סרטון תדמית, בין אם הוא מיועד להפקת סרט תדמית על ישראל או סרט הסברה לקידום עמותה חברתית.
התשובה לשאלה הזו תלויה, כמובן, בסרטון שאתם מתכננים להפיק, במטרות שלכם וכמובן – במוצר או בשירות שעל הפרק. לאור העובדה כי השימוש ברחפן מחייב מקצועיות והכנה מוקדמת, והוא גם מייקר את עלויות ההפקה, כדאי לבחון היטב עד כמה הוא חיוני למטרה שלכם. כאמור, ישנם גופים רבים שיפיקו ממנו תועלת רבה, אבל מסעדה או פירמת עורכי דין כנראה זקוקים לו קצת פחות. דרך טובה לדעת האם זה נכון עבורכם ולתכנן סרטוני תדמית ברמה גבוהה שיספקו את המענה המושלם לצרכים שלכם, היא להיעזר במומחים.