
דף הבית | סרטוני תדמית למכללות
על אף שלעתים נדמה כי מדובר בפתרון ייעודי לעסקים מתפתחים ולחברות גדולות, סרטי התדמית משרתים נאמנה מגוון רחב של ארגונים ומותגים. למעשה, גם מוסדות חינוך רבים עושים בהם שימוש, ומכללות שמעוניינות להגיע לקהל היעד הרלוונטי מגלות שמדובר בכלי שיווקי מצוין שעושה את העבודה. איך אפשר לקדם את המוסד האקדמי בקלות, ומה הצעדים שיבטיחו לכם סרטון תדמית מנצח?
מכללה אינה שונה מכל ארגון אחר. יש לה יעדי רישום מוגדרים, היא זקוקה לסטודנטים שיאפשרו לה להמשיך לפעול, וככל שהיא ממצבת את עצמה כמוסד אקדמי איכותי – כך היא מושכת אליה קהל יעד איכותי ומדויק מאוד. זוהי בדיוק הסיבה לכך שמכללות רבות מאמצות כלים שיווקיים המשמשים עסקים מתחומים רבים אחרים, ובכלל זה ניתן למנות גם סרטי תדמית מקצועיים לעסקים ומלוטשים. עם חברת הפקות ותיקה ומיומנת הן עושות את זה נכון כבר מהצעד הראשון, ומייצרות לעצמן כלי אפקטיבי שהסטודנטים הפוטנציאליים מתקשים להישאר אדישים בפניו.
תכנון נכון של סרטוני תדמית למכללות מתחיל בסקירה מפורטת של המוסד האקדמי, של החוגים והקורסים שהוא מציע, של קהל היעד הרלוונטי וכמובן גם של המטרות השיווקיות. בשלב זה נבחנים גם נושאים אחרים, לרבות המתחרים הקיימים והמסרים העיקריים שחייבים להופיע לאורך הסרטון בדרכים שונות ויצירתיות. אלה הם המשתנים שיעזרו לצוות המקצועי לפתח תסריט מתוחכם ומדויק, שמדבר אל הקהל, מתקשר עמו באופן אפקטיבי ומאפשר לו לקבל את המסרים המרכזיים בצורה ברורה וחדה.
עם תסריט מאושר, שעבר תיקונים ושיפורים בתהליך עבודה פורה ויצירתי מאוד, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. בשלב זה נבחרת בדרך כלל הקריינות, כאשר תשומת לב רבה ניתנת לקול הקריין או הקריינית, למבטא ולתחושות העיקריות שאמורות לעבור דרך הסרטון. את התמונה ישלימו האפקטים הקוליים, לרבות הצלילים המלווים את הנפשת הסרטון וקטעי המוזיקה המשולבים לאורך הסרט.
אחד השלבים המרכזיים במלאכת הפקה של סרטוני תדמית למכללות, וסרטוני תדמית בכלל, הוא תכנון הסטוריבורד. הצוות המקצועי "יפרק" את התסריט לקטעים, ועבור כל אחד מהם יוגדרו באופן ברור הוויזואל, המסרים העיקריים ואופן ההצגה שלהם. זוהי הזדמנות נהדרת לראות את המילים ואת הדמויות מתעוררות לחיים, ולהבין איך הסיפור ייראה מן הצד השני, בתום התהליך.
אם בחרתם להפיק סרטון תדמית המשלב צילומים חיים, למשל ראיונות עם מרצים ותלמידים, תיעוד מחדרי ההרצאות וצילום של המרחב החינוכי במכללה – הגיע הזמן לתכנן את ימי הצילום. תפקידה של חברת ההפקות להציע לוח זמנים מוגדר ולהעמיד לצורך המשימה את הצוות המיומן והטוב ביותר, כדי לאסוף חומרי גלם משובחים שיאפשרו עריכה ברמה גבוהה מאוד.
בין אם בחרתם לייצר סרטון אנימציה ובין אם אתם מפיקים סרט תדמית שצולם בין כותלי המכללה, הגיע הזמן להיכנס לחדר העריכה ולתת למקצוענים לעשות את העבודה. עם התסריט המאושר, עם חומרי הגלם ועם הקריינות והאפקטים הקוליים שנבחרו, זה הזמן של הצוות המיומן בקלמנטינה הפקות סרטים לחבר את כל פיסות הפאזל וליצור תמונה חלקה ומרשימה שמשיגה את המטרה. תוכלו עדיין לבצע תיקונים וליטושים, כמובן, רגע לפני שתקבלו לידכם סרטון תדמית שישרת אתכם בכל פלטפורמה שתבחרו, ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט וגם בכנסים מקצועיים ובתערוכות.