דף הבית | הפקת סרטוני תדמית – חשיבות הקופירייטינג
רבים מבעלי העסקים שבוחרים להפיק סרטון תדמית לקידום מוצרים או שירותים, מחפשים צוות צילום מקצועי שייצא אל השטח, יבחר את זוויות הצילום הנכונות ויצור תמהיל נכון בין כל תמונות הסטילס וקטעי הווידאו. את הסיפור הם כבר יספרו אחר כך, בשלב העריכה, כשיגיעו חומרי הגלם ואפשר יהיה למצוא נרטיב או נושא מרכזי. בפועל, ברגע האמת, הקטעים השונים פשוט מתקשים להתחבר לכדי סרט תדמית. התוצאה הסופית נראית כמו אוסף טלאים חסר היגיון. הפתרון לבעיה הזו? שילוב של קופירייטינג מקצועי בשלב הפקת הסרטון.
כדי להבין את חשיבות הקופירייטינג בתהליך הפקת סרטוני תדמית לעסקים, חשוב לזכור שלסרטי התדמית שלנו יש מטרה אחת עיקרית: הוא אמור לספר סיפור. אפשר לספר אותו בשלל דרכים יצירתיות, בין אם נשלב קטעי אנימציה, ראיונות עם לקוחות, תמונות מהשטח או קריינות מקצועית. את הבחירה הזו אנחנו חייבים לקבל בשלב מוקדם כדי שהקופירייטר המיומן יוכל לבנות סיפור שיעשה את העבודה הכי טוב שאפשר. הוא ימצא את הדרך הטובה ביותר לגעת ברגש העמוק ביותר של הלקוחות שלנו, הוא ידע מה בדיוק יקרה בכל רגע על המסך ובאופן כללי הוא פשוט ינגיש את כל הנתונים והמידע כדי שהצופים יקבלו את כל האינפורמציה החשובה ביותר.
יש לא מעט דרכים להציג את אותה פיסת מידע ולהעביר את אותם מסרים. קופירייטר מיומן יוכל להציע תסריט הומוריסטי וקליל שימשוך את תשומת הלב של הצופים, יגרום להם להישאר ואף יעודד אותם לחלוק את הסרטון ברשתות החברתיות כמו סרטוני תדמית ליוטיוב או סרטוני תדמית לפייסבוק. מן הצד השני, סרטון שיווקי יכול להיות גם מרגש, למשל כאשר מדובר סרטוני תדמית לעמותות או כאשר המוצר הייחודי מספק פתרון למצוקה אמיתית של הלקוחות. אילו מילים יתאימו לכל צורך? הקופירייטר המנוסה ידע להשיב על השאלה הזו באופן מדויק.
אחרי שהבנו את החשיבות של הקופירייטר בבניית התסריט וזיהינו את סוגי התסריטים שיכולים להתאים לצרכים השונים, הגיע הזמן להבין איך בכלל מספרים את הסיפור של המותג, המוצר או השירות שלכם. אז האמת היא שיש לא מעט דרכים לעשות זאת, כאשר דרך פופולרית למדי היא על ידי הפקת סרטוני אנימציה לעסקים. דמות מונפשת וטקסטים מתחלפים על המסך יעבירו מסרים ברורים, יציגו נתונים, יסבירו את יתרונות המוצר ויובילו את הלקוח אל קו הסיום. לחלופין ניתן למשל תאר את חשיבותה של עמותה באמצעות קטעי וידאו שמראים את העשייה ובאמצעות ראיונות עם האנשים שמפיקים תועלת רבה מהפעילות הזו. אז נכון שיש להחלטה על הפקת סרטון תדמית מחיר, אבל עם קופירייטר מיומן וצוות מקצועי תוכלו לנצל את התקציב שלכם בצורה מקסימלית ולהפיק ממנו את התועלת המרבית.
לבסוף כדאי לזכור שהסרטון שלכם לא יכול להיות ארוך ומייגע, ולפני שאתם מחליטים להציג את ההיסטוריה העשירה שלכם על המסך חשוב להבין כמה זמן באמת צופים בסרט תדמית לעסק. התשובה הפשוטה היא "לא הרבה", ולמעשה הקופירייטר שלכם הוא זה שיידע למקד את המסרים, לדייק בכל מילה ולעשות את זה בזמן קצר וביעילות מקסימלית.