דף הבית | סרטון עובדים
במהלך השנה יש לכל ארגון ולכל עסק שפע של הזדמנויות לעצור, להוקיר את העובדים ולהביע בפניכם הערכה עצומה. זו יכולה להיות הרמת כוסית חגיגית, מסיבת פרידה מעובד שיוצא לפנסיה או אירוע גדול במסגרתו יוענקו תעודות הערכה ופרסים לעובדים המצטיינים. אז מתי כדאי להפיק סרטון מצטיינים ומה האפשרויות שלכם? קליפ עובדים כמתנת פרידה, מנהל עוזב אחרי שנים ארוכות שבהן צמח והתפתח במסגרת הארגון, ואולי עובדת ותיקה פורשת לגמלאות, אבל מה שבטוח זה שיש לכם עוד צ'אנס נהדר להרים הפקה יפה ולאחד את העובדים יחד למסיבת פרידה. במהלך האירוע אפשר ואף מומלץ להקרין קליפ עובדים שהופק במיוחד, וזו מתנה מופלאה למי שהיה חלק מהותי בארגון ובהצלחה שלכם. הסרטון ילווה אותו גם אחרי, ותהליך העבודה עליו ממילא מהנה כל כך. אין ספק שגם חברי הצוות ישמחו לקחת בו חלק משמעותי, בין אם בתכנון ובין אם בצילומים, ממש כמו בהפקת סרטוני תדמית.
מפעם לפעם, ובוודאי כשמדובר בחגיגה לרגל הישג מיוחד של החברה או סיכום שנה מוצלחת, גם המנהלים רוצים להשתחרר מהחליפה ולהביע את הערכתם בדרך קצת אחרת. במקום נאום בנאלי ורצף של סיסמאות, הם בוחרים להפיק קליפ הומוריסטי. חלקם יעדיפו לשיר, אחרים יעזו לרקוד, ורבים אחרים יסתפקו בכישורי משחק. בקיצור, אם אתם רוצים להפתיע גם את עצמכם וגם את העובדים, ובעיקר להעניק לכולם מתנה בלתי רגילה (ובלתי נשכחת), הקליפ הזה הוא דרך נהדרת לעשות את זה.
בארגונים רבים נהוג להעניק פרסים ותעודות הוקרה לעובדים שפעלו מעל ומעבר. העובדים החרוצים שהשקיעו מזמנם ומכישוריהם לטובת הארגון, הגיעו להישגים טובים או פשוט סייעו לחברי הצוות שלהם בצורה בלתי רגילה, אלה הם העובדים שאנחנו רוצים להציב בקדמת הבמה. אולי הם יצליחו לעורר השראה בקולגות שלהם, ואולי פשוט מגיעה להם מילת תודה. אם כן, סרטון מצטיינים שיוקרן במסגרת אירוע ההכרזה או יופץ ברשת הפנימית של המשרד או כל מה שצריך כדי לעשות את זה נכון, וגם כאן אפשר לשלב הומור ואווירה קלילה ונעימה. אגב, סרטון מצטיינים יכול לשמש בעקיפין כאמצעי שיווק. בין אם כשילוב אלמנטים מונפשים והפיכתו לסרטון אנימציה או באמצעות אינפודרפיקה בתנועה, אלמנט אשר משתמשים בסרטי תדמית לעיתים.
אחת הדרכים המועדפות להפקת סרטון עובדים, והיא בהחלט נפוצה בקרב בעלי עסקים רבים, היא הפקת קליפ המשלב בין שיר מוכר למילים מקוריות וכמה עובדים אמיצים שישתפו פעולה ויסכימו לפזז ולשיר לפני המצלמה. להיטים גדולים מקבלים גרסה מקומית ומדליקה, ובמקום ביונסה או עומר אדם אלה העובדים והמנהלים שיקבלו את מלוא תשומת הלב. תוכלו לשלב גם הקלטה באולפן כדי להבטיח תוצאה מלוטשת וטובה יותר, והשיר הזה יכול להפוך בקלות להמנון החברה. הוא עוד יככב בכל מסיבה ויום גיבוש, ראו הוזהרתם. אפשרות נוספת היא לבנות תסריט משעשע שמתבסס על שגרת החיים במשרד או על סיטואציות המוכרות היטב לעובדים. זו יכולה להיות ישיבת צוות שיוצאת משליטה, נופשון חברה, או מפגש בין חברי הצוות בפינת הקפה. רק אתם יודעים מה מאפיין את הארגון שלכם, אילו שיחות מתנהלות ליד הברזיה ומה באמת ידבר לעובדים שלכם.