דף הבית | סרטון הסברה
אנחנו מוצפים בכמויות אדירות של מידע, והיום זה נכון יותר מאי פעם. הרשתות החברתיות, מנועי החיפוש, האפליקציות הסלולריות והתקשורת המסורתית, כולם מספקים לנו שפע של אינפורמציה וחושפים אותנו למותגים, למוצרים, לשירותים ולהמון רעיונות יצירתיים. עם זאת, את רוב המידע שאנחנו מקבלים אנחנו מסננים די בקלות. אך אין ספק, סרטוני תדמית קצרים וממוקדים מצליחים ללכוד את תשומת הלב שלנו, לגרום לנו לעצור לרגע ובעיקר – להקשיב. זוהי גם המהות של סרטון הסברה שמקדם מוצר, שירות, ערך חברתי או פעילות של ארגון או עירייה. אם הוא קצר, יעיל ואיכותי, הוא פשוט עושה את העבודה.
יש לא מעט דרכים להפיק סרטוני הסברה, בין אם אתם מתכננים סרטון תדמית על ישראל או סרטוני אנימציה לעסקים קטנים. האפשרות הראשונה כוללת מצלמת וידאו מקצועית ומרואיין מרכזי או מספר מרואיינים עיקריים. סרטי הסברה מעין אלה יתבצעו באולפן או בשטח, בהתאם לתקציב, ללוחות הזמנים ולגישה הקיימת ללוקיישנים כאלה ואחרים, והמרואיינים יכולים להיות שחקנים מקצועיים, עובדים של החברה או לקוחות שמוכנים לספר מניסיונם האישי על המותג ועל האופן שבו השפיע עליהם או סיפק מענה לצורך בסיסי. סרטון הסברה כזה יתאים בעיקר לעמותות שבהן חשוב הסיפור האנושי, וגם במצבים אחרים, לדוגמה כאשר רשת מעוניינת לגייס זכיינים חדשים או כאשר אתם רוצים להדגים את השימוש במוצר חדש ואת היתרונות שלו.
דרך ססגונית ומלהיבה לקדם את הרעיונות והמסרים שלכם כוללת דמויות אנימציה, ולרוב הן תהיינה הומוריסטיות ומיוחדות במינן. סרטוני אנימציה (קישור לדף סרטוני אנימציה) הם כלי נפלא ויעיל מאוד, שכן מדובר בדרך מקורית ושנונה להציג מוצר, שירות או רעיון. למעשה, גם מסרים מקצועיים ומורכבים תוכלו לפשט ולהנגיש באמצעות אנימציה מדויקת, תסריט מושלם וקריינות שמשלבת בין שני הגורמים הללו בצורה הטובה ביותר. השיטה הזו יכולה להתאים כמעט לכל עסק ולכל ארגון, בין מדובר בסוכנות נדל"ן, בחברת תיירות, במוסד חינוכי או בחברת הייטק.
שתי האפשרויות שהצגנו כאן פותחות בפניכם עולם שלם של הזדמנויות ואפשרויות, אבל כעת הגיע הזמן להחליט איזו דרך מתאימה לכם יותר. אם כן, באופן כללי כדאי לזכור כי סרטוני וידאו מתאימים בעיקר לקידום מוצרים מוחשיים, למשל כאשר אתם מקדמים מוצרים מתחומי האופנה או גאדג'טים שיכולים לשפר את חוויית המשתמש. גם כאשר המוצר שלכם איננו מוחשי – למשל שירותי ייעוץ – סרטון תדמית "אנושי" יכול בהחלט לקדם את המטרה. מצד שני, רעיונות מופשטים, מסרים גדולים ומוצרים חדשניים אפשר ואף כדאי להציג באמצעות הפקת סרטון אנימציה צבעוני שיספר את הסיפור בצורה פשוטה, נעימה ונגישה הרבה יותר.
הפקת סרטון תדמית – באופן מקצועי בלבד, דרך טובה לבחור את המסלול הנכון עבורכם היא להיעזר באנשי המקצוע המנוסים והמיומנים ביותר.